Nasza oferta

Terapia indywidualna

Spotkanie z terapeutą jest szansą przyjrzenia się trudnościom, potrzebie zmian, poradzenia sobie z bieżącą sytuacją lub zrozumienia przyczyn powtarzających się w życiu niesatysfakcjonujących sytuacji lub relacji. Zazwyczaj terapię poprzedzają spotkania konsultacyjne pozwalające doprecyzować potrzeby dotyczące spotkań. W pracy z dorosłymi podstawową techniką jest rozmowa, która pozwala na poszerzenie rozumienia zaistniałej sytuacji i dostrzeżenie możliwości zmian. W pracy z dziećmi sposobem pomocy jest bardzo często zabawa, która umożliwia dziecku mówienie lub pokazywanie swoich trudności w naturalny dla niego sposób. Zarówno w pracy z dziećmi jak i dorosłymi kluczową kwestią jest zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa, które są podstawą do dalszej współpracy.

Terapia rodzinna

Spotkanie z terapeutą jest szansą przyjrzenia się trudnościom, potrzebie zmian, poradzenia sobie z bieżącą sytuacją lub zrozumienia przyczyn powtarzających się w życiu niesatysfakcjonujących sytuacji lub relacji. Zazwyczaj terapię poprzedzają spotkania konsultacyjne pozwalające doprecyzować potrzeby dotyczące spotkań. W pracy z dorosłymi podstawową techniką jest rozmowa, która pozwala na poszerzenie rozumienia zaistniałej sytuacji i dostrzeżenie możliwości zmian. W pracy z dziećmi sposobem pomocy jest bardzo często zabawa, która umożliwia dziecku mówienie lub pokazywanie swoich trudności w naturalny dla niego sposób. Zarówno w pracy z dziećmi jak i dorosłymi kluczową kwestią jest zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa, które są podstawą do dalszej współpracy.

Terapia Integracji sensorycznej

Kiedy należy udać się z dzieckiem do terapeuty integracji sensorycznej?
Jeśli zauważyłeś niepokojące symptomy u swojego dziecka, skonsultuj się z terapeutą SI. Terapeuta przeprowadzi diagnozę i stworzy dla Twojego dziecka dietę sensoryczną. Jednak aby Twoje dziecko przestało „odczuwać” trudności związane z codziennym funkcjonowaniem, najważniejsza jest systematyczna terapia u certyfikowanego terapeuty.

Terapia pedagogiczna, reedukacja

Terapia pedagogiczna jest dedykowana dzieciom, które mają trudności szkolne w zakresie czytania, pisania lub liczenia: często gubią, przestawiają litery w wyrazach; nie rozróżniają i mają trudności z zapamiętaniem liter; nie potrafią pisać w liniaturze (mylą linijki), pismo jest zniekształcone, mało czytelne; niechętnie czytają, mają duże trudności a analizą i syntezą głoskową lub sylabową wyrazów; mimo nauki ortografii, nie są w stanie zapamiętać zapisu wyrazów; mylą cyfry, nie pamiętają ich kształtu, mają trudności z operacjami matematycznymi, Trudnościom szkolnym często towarzyszą także trudności wychowawcze, zaburzenia aktywności, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych. Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. Jest prowadzona w formie indywidualnej.

Terapia ręki

Jest wskazana dla dzieci, które: nie lubią rysować, mają kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików, kreślą niedokładne szlaczki, literki, nieprawidłowo trzymają ołówek, ściskają go za lekko, lub za mocno. Zajęcia odbywają się w formie indywidualnej i polegają na ćwiczeniach motoryki dużej i małej. Terapia ręki jest prowadzona w formie zabawy z dzieckiem.

Terapia logopedyczna

Prawidłowy rozwój mowy odgrywa ważną rolę we wszystkich aspektach życia, wpływa na powodzenie szkolne, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej oraz w codziennych sytuacjach społecznych. Wczesna diagnoza logopedyczna pozwala w porę dostrzec trudności dziecka, a także szybciej i skuteczniej je wyrównać, zanim dziecko rozpocznie naukę w szkole. Terapię logopedyczną prowadzimy dla dzieci i młodzieży w formie zajęć indywidualnych. Terapię zawsze poprzedza diagnoza. Badanie mowy pozwala ocenić brzmienie wszystkich głosek w izolacji oraz sprawność aparatu artykulacyjnego. Terapia logopedyczna jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka.

Trening Umiejętności Społecznych

Dla kogo TUS? dla dzieci nieśmiałych, nie potrafiących odnaleźć się w wielu sytuacjach społecznych, mających trudności z funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej; dla dzieci, które ni potrafią radzić sobie z własnymi emocjami, często „wybuchają”, nieadekwatnie reagują do sytuacji; dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, Autyzmem, Zespołem Aspergera, Zespołem FAS i innymi, które ze względu na swoje trudności rozwojowe nie rozumieją aspektów życia społecznego; dla wszystkich tych dzieci, które chciałaby poprawić swoje relacje z najbliższymi; Zajęcia odbywają się w małych grupkach, maksymalnie 5 osobowych, w formie zabawy.

Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy

Neuroflow jest to interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (centralnymi zaburzeniami słuchu) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia. Jest to trening opracowany na podstawie najnowszych osiągnięciach naukowych. Program ćwiczeń pozwala na dostosowanie ich tempa oraz stopnia trudności do potrzeb dziecka i możliwości rodziców – może być prowadzony w domu, pod kontrolą rodzica lub w gabinecie terapeuty. Stopień trudności zadań dostosowywany jest do możliwości dziecka i zmienia się w sposób adaptacyjny, tak aby zadanie nie było zbyt łatwe, ani zbyt trudne. Kiedy wykonać diagnozę przetwarzania słuchowego? Jeśli twoje dziecko ma trudności: • w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych • z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych • z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar, hałas • w skupieniu uwagi • prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi • często sprawia wrażenie nieobecnego • chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy

MNRI® Integracja Odruchów dynamicznych i posturalnych wg dr Svetlany Masgutowej

Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych jest ukierunkowana na czynniki i procesy ruchowego rozwoju i ma na celu stymulację mechanizmów rozwojowych przez ruch oraz specjalne sensoryczno-motoryczne techniki wpływające na optymalne funkcjonowanie mózgu. Niezintegrowane odruchy okresu niemowlęcego mogą mieć znaczący wpływ na rozwój dziecka w późniejszych latach. Dlatego bardzo ważne jest jak najwcześniejsze wykrycie u dziecka symptomów nieprawidłowego rozwoju, występujących zaburzeń aby jak najszybciej wprowadzić odpowiednią terapię pomagającą dziecku. Dla jakich dzieci ? • z nadpobudliwością psychoruchową • porażeniami mózgowymi • ASD • z zachowaniami agresywnymi • lękowych • z niepełnosprawnością intelektualną

Metoda INPP (diagnoza i terapia odruchów pierwotnych i posturalnych) wg dr Sally Goddard Blythe

Autorami INPP są dr Peter Blythe i dr Sally Goddard Blythe. Terapia skupia się nad skutkami niedojrzałości w funkcjonowaniu ośrodkowego układu nerwowego, które są widoczne w trudnościach w uczeniu się, funkcjonowaniu emocjonalnym i zachowaniu. Niedojrzałość neuromotoryczna odnosi się do pominięcia jakiegoś etapu rozwoju dziecka lub zatrzymania rozwoju na wczesnym jego etapie. Każde zdrowe dziecko rodzi się ze zbiorem pierwotnych odruchów, które są hamowane lub kontrolowane przez wyższe ośrodki w mózgu w pierwszym roku życia. Jeżeli nie zostaną one wyhamowane w odpowiednim czasie, to pozostaną aktywne w ciele i mogą zakłócać rozwój różnych funkcji: • równowagi, • kontroli motorycznej, • funkcjonowania wzroku i słuchu, • koordynacji ręka-oko, • umiejętności percepcyjnych i wielu innych. Może to prowadzić do objawów widocznych w zachowaniu dziecka: frustracji, nadpobudliwości i nadwrażliwości, braku równowagi pomiędzy zdolnościami i osiągnięciami. W miejsce zanikających w pierwszym roku życia odruchów pierwotnych pojawiają się odruchy posturalne, które powinny być w pełni dojrzałe po skończeniu przez dziecko wieku trzy i pół roku. Dzięki standardowym testom motorycznym INPP można określić niedojrzałość neuromotoryczną u dzieci i dorosłych oraz opracować indywidualny program terapeutyczny, która polega na codziennym wykonywaniu dobranych ćwiczeń ruchowych. Kiedy zgłosić się do terapeuty INPP? • dziecko ma trudności z czytaniem lub pisaniem, • nie może usiedzieć w miejscu, • jest nadruchliwe, • ma chorobę lokomocyjną, • nieprawidłowo siedzi przy biurku lub stole, • ma niedojrzały chwyt pisarski, • unika sportu lub jest bardzo sprawne fizycznie, ale unika prac pisemnych, • słabo kontroluje impulsy, • w historii rozwoju miało opóźnioną mowę bądź za szybko / zbyt późno zaczęło chodzić, Informacje zaczerpnięte ze strony www.inpp.pl

Fizjoterapia

Terapia Neurotaktylna

Terapia Neurotaktylna jej autorką jest dr Swietłana Masgutowa, jest to rodzaj masażu i stymulacji skóry, który pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensoryczno – motorycznych pochodzących z otoczenia, przez co aktywizuje się układ nerwowy i rozwijają funkcje mózgowe, które pomagają organizmowi w regulacji stresu i mechanizmów obronnych.

Efekty terapii
Podczas terapii, czyli poprzez delikatny masaż i ucisk określonych części ciała, stymulowane są receptory skóry, mięśni, ścięgien i stawów. Dzięki systematycznemu masażowi poprawia się rozwój ruchowy, emocjonalny, poznawczy i społeczny, normalizuje się percepcja dotykowa, reguluje napięcie mięśniowe, poprawia się świadomość kinestetyczna ciała a także regulują się stany stresowe, szczególnie te o charakterze chronicznym.

Dla kogo?
Dla dzieci z:
• nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową;
• ASD,
• zaburzeniami mowy,
• mającymi trudności w nauce,
• lękowych,
• nadpobudliwością ruchową,
• mózgowym porażeniem dziecięcym,
• niepełnosprawnością intelektualną,

Terapia może być stosowana także u dorosłych.