Zasady

ZASADY TERAPII

Na zajęcia integracji sensorycznej przyjmowane są dzieci posiadające diagnozę procesów integracji sensorycznej z innych ośrodków, jednak nie starszą niż 6 miesięcy. Jeśli diagnoza ma więcej niż 6 miesięcy,należy wykonać ja ponownie (terapeuta po zapoznaniu się z nieaktualną diagnozą proponuje ponowną pełnądiagnozę lub re diagnozę w zależności od stopnia trudności u danego dziecka oraz jego wieku).

Zajęcia odbywają się bez udziału Opiekuna. Tylko w uzasadnionych przypadkach może być obecny na zajęciach terapeutycznych.

Terapeuta pracuje z każdym dzieckiem indywidulanie.Zakres oddziaływań, intensywność zajęć oraz dobór metod dostosowane są do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka. Tylko systematyczna terapia przynosi efekty.

Na zajęciach z integracji sensorycznej dziecko powinno posiadać swobodny strój, nieograniczający ruchy. Dzieci na zajęciach ćwiczą na boso lub w skarpetach antypoślizgowych.

Każde zajęcia mają uzgodniony dzień i godzinę zarezerwowaną dla danego dziecka. W przypadku spóźnienia na wizytę, czas na nią przeznaczony nie zostaje wydłużony

Opiekun po każdych zajęciach, w miarę możliwości i potrzeb, uzyskuje informację zwrotną od terapeuty o zajęciach, współpracy dziecka, umiejętnościach i trudnościach podczas wizyty.

Terapeuta integracji sensorycznej jest zobowiązany do przeprowadzenia rediagnozy po 6 miesiącach od rozpoczęcia systematycznej terapii. Na życzenie Opiekuna może przygotować pisemny raport, który przedstawia Opiekunowi na odrębnej wizycie bez udziału dziecka. Odrębna wizyta jest dodatkowo płatna (nie wchodzi w koszt zajęć dziecka) wg Cennika podanego na stronie internetowej Sensorycznego Zakątka.

Terapeuta (psycholog, pedagog, fizjoterapeuta, terapeuta ręki, neurologopeda/ logopeda) w porozumieniu z Opiekunem decyduje o zakończeniu terapii dziecka.

W zakresie integracji sensorycznej na życzenie Opiekuna terapeuta może przygotować końcowy raport, który omawia wraz z Opiekunem podczas odrębnej wizyty, bez udziału dziecka. Wizyta podsumowująca terapię jest dodatkowo płatna wg Cennika zamieszczonego na stronie internetowej Sensorycznego Zakątka    

Terapeuta, na życzenie Opiekuna, może sporządzić opinię lub inny dokument, który jest dodatkowo płatny, zgodnie z udostępnionym Cennikiem.

ZASADY PŁATNOŚCI

Opłaty za zajęcia psychologiczne, logopedyczne, pedagogiczne, fizjoterapeutyczne, integracji sensorycznej, logopedyczne i inne należy dokonywać z góry za określoną liczbę zajęć w miesiącu (wyłączając dni ustawowo wolne od pracy), najpóźniej do 5-go dnia każdego miesiąca, przelewem na rachunek bankowy Sensorycznego Zakątka w mBanku w tytule przelewu podając imię i nazwisko dziecka. Opłaty za diagnozę/ rediagnozę integracji sensorycznej należy dokonywać przed wyznaczonym pierwszym terminem wizyty/ wizyt także na rachunek bankowy podany na stronie www.biurosensorycznyzakatek.pl

ZASADY ODRABIANIA ZAJĘĆ

W przypadku odwołania wizyty w przeddzień terapii (na 24h przed stałą godziną zajęć/ terapii), dana terapia zostaje przesunięta na inny termin, zgodnie z możliwościami dziecka oraz dostępnością terminów w Sensorycznym Zakątku, jednakże nie później niż 30 dni od dnia pierwotnej wizyty. Każdy terapeuta ma w obowiązku zaproponować dwa terminy na odrobienie zajęć w ciągu 30 dni. Po odrzuceniu przez Opiekuna dwóch proponowanych terminów oraz przekroczeniu 30 dni na odrobienie, zajęcia nie będą realizowane.

W przypadku odwołania wizyty dziecka (niezależnie z jakiej przyczyny) w przeddzień (krócej niż 24h przed stałą godziną zajęć/ terapii) lub w dniu wizyty, Opiekun ponosi całkowity koszt wizyty, a wizyta nie zostaje realizowana wówczas w innym terminie.
 
Opiekunowie powinni odwołać zajęcia dziecka poprzez sms tylko i wyłącznie na numer telefonu: 790 549 733.
 
W razie choroby lub nieobecności terapeuty, Sensoryczny Zakątek w pierwszej kolejności zapewni zastępstwo na zajęciach (z wyjątkiem psychologa), a w przypadku braku możliwości organizacji zastępstwa wizyta (także psychologiczna) zostanie odwołana przy zachowaniu prawa do jej odrobienia w ciągu 30 dni w innym, dogodnym dla Opiekuna czasie, zgodnie z dostępnością terminów w Sensorycznym Zakątku.
 
Częste, powtarzające się nieobecności dziecka na zajęciach stanowią podstawę do przerwania terapii z powodu niekorzystnych rokowań dotyczących eliminacji danych zaburzeń.